onsdag 28 mars 2012

Het kyckling

Häromdagen skulle syrran och Ulrika komma här förbi på väg hem från Gekås. Tänkte att jag skulle bjuda dem på lite mat men vad? Skulle jag göra en paj? Nej, onyttigt och en paj hade inte heller räckt.
Tacos tänkte jag, fast själv kan jag känna mig lite trött på tacos och ibland gör jag lite kycklingfajitas. Min fajitas brukar jag göra på strimlad stekt kycklingfilé och en påse kryddblandning. Nu var blandningen slut och affären stängt. Ok, jag får försöka.
Så här gjorde jag:

3 kycklingfileér
1 dl creme fraiche chili och tomat
sambal olek
chilipulver
salt och peppar
smör att steka i

Strimla kycklingfileérna, bryn dem i smöret. Krydda med salt, peppar och chilipulver. När kryddorna stekt in hällde jag i creme fraichen och ca 1 tsk sambal olek. Färdigt!

Det blev faktistk jättegott! Godare än den köpta kryddmixen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar