måndag 26 december 2011

Nyårs dessert

Nu har jag börjat min planering inför nyår!
Vi är åtminstone 4 vuxna och två barn, vet inte om jag kanske ska bjuda hem någon mer, vi får se.

I somras när vi var i Köpenhamn och vår Take That konsert blev inställd så gick vi till restaurang Peder Oxe och käkade. Stefan köpte då in denna dessert:

Jag har tänkt mig något likanande fast kanske tre eller fyra olika minidesseter. En är jag säker på. Blåbärspannacotta med vit choklad, sedan blir det förmodligen en jordgubbsmousse, ev något litet med choklad och så någon liten mini tartalette. Vad tror ni om det?

Recepten kommer jag att lägga upp ett åt gången.

2 kommentarer:

  1. Hej Marina!
    Jag undrar om du lagt ut några av recepten du skriver om i inlägget. Vill göra en riktigt god dessert till nyår.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Carina!
    Gå in under rubriken Dessert och gå tillbaka till dec 2011 så finns alla mina tre recept, citronmuffins, hallonmousse och pannacottan.
    Kram på dig!

    SvaraRadera