onsdag 23 november 2011

Onsdag

...ska ni äta fisk idag så står Läjets fisk på torget i Varberg fram till ca kl 13:00. Vi har varit lite slappa och köpt hem fryst torskrygg denna veckan.
På lunchen idag diskuterades mat och bl a en fiskrätt som skulle vara så god. Det är min kollega Elisabeth som hade receptet men hon sa ungefär vad det var i receptet.

Så idag gjorde jag något med liknand ingredienser. Så här gjorde jag:

Sätt på ugnen på 200 gr. Smörj en eldfast form. Lägg i fisken, (jag gjorde på 4 bitar torskrygg). Salta och peppra fisken.
Sedan blandade jag en burk lättcreme fraiche med 200 g Kavlis räkost och mycket klippt dill.
Häll blandningen över fisken och sätt in i ugnen ca 15 min. Då tog jag ut formen och hällde i räkor i lag och la över lite ost. Sedan in i ugnen 5 - 10 min igen.

Till detta hade vi potatismos och grön sparris.

Väldigt gott blev det men inte så nyttigt :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar