torsdag 27 oktober 2011

Campino

Något måste vara fel med mig - jag är så oerhört trött!
Så tyvärr, någon soppa blir det inte idag. Det blir pizza från Campino, vilket förövrigt är dem som gör den godaste pizzan (tycker jag)

Ni som är uppvuxna i Varberg, kommer ni ihåg vår första pizzeria?
Pizza Venezia, den låg i den lokalen där Stället finns idag.
Vilken fantastisk upplevelse det var - när man åt pizza på restaurang! Tyvärr har jag inte något årtal men jag skulle gissa att det var runt 1975-
Är det kanske någon av er som vet?

Som barn hade jag smakat på pizza hos vår dåvarande granne. Familjen Lövdinger, den familjen brukade bila ner till Italien på semester och hade då tagit med sig pizzakonsten hem till Handelsgatan. Fast den pizzan gick inte att jämföra med restaurang pizza.

Tänk bara på alla våra mattrender! Inlägg kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar