tisdag 27 september 2011

Jamie´s Italian restaurant

När jag och Lina var i London så var vi såklart tvugna att även käka på en av Jamie Olivers restauranger.
Lina har varit på Fifteen för några år tidigare och hon tyckte det var sådär.

Ivarjefall ringde vi restaurangen för att boka bord men det kunde man inte när man bara var 2 personer. Det var bara att komma dit så fick man vänta i baren. Vi var tveksamma och tänkte att det går väl inte att få ett bord en fredag kväll vid 20:30???

Jamies Italian finns på 22 platser i England och på ett flertal olika platser i London. Vi valde att åka till Canary Wharf i Docklands, jag tror att detta var första Jamie´s Italian restaurangen i London.

Vi tog tunnebanan dit och detta är en av de nyaste sträckorna, det var helt inglasade perronger. Lite space:at. När vi kom dit fick vi en sådan där liten "pip-mojäng" som man får på Espresso House. Det skulle ta cirka en timma innan vi skulle få något bord. Vi ställde oss i baren och köpte varsitt glas bubbel och sedan tog det bara 20 min innan vi fick vårt bord. Det var fullt i restaurangen, väldigt lättsamt, sorligt och gemytlig stämning. Underbara dofter!!!

Vi beställde tre olika starters bl a parmesan med balsamicosirap tyvärr minns jag inte var det var mer för något.

Efter det åt vi varsin pastarätt - detta var verkligen en supermysig avlutning på vår London resa. Det var fräsch och god italiensk mat men humana priser.
PS. Lina tyckte servetterna var så fräcka - det var som handdukar med Jamie Olivers namn - så jag var tvungen att stjäla en sådan, vad gör man inte för sina barn :)

Det är värt ett besök om ni åker till London!

1 kommentar: