söndag 28 augusti 2011

Vecka 35

Nu är vardagen här och den kräver planering. Våra barn simtränar 3 ggr var per vecka. Det innebär 6 besök i simhallen och vissa dagar är kl 19 innan vi är hemma igen.
Måndag blir det spagetti och köttfärsås.
Sedan har jag hittat ett nytt fiskrecept som jag tycker ser gott ur. Det ska vara kolja men går säkert lika bra att använda torskfilé. Denna rätt är ny för mig.
Onsdag blir det 2 olika middagar här. Jag och Leif vill ha kycklingwok med massa krispiga grönsaker, cocosmjölk och lite hetta men det gillar inte barnen utan jag kokar varsin kycklingfilé som serveras medcurrysås.
Sedan kör vi soppa på torsdag, vi älskar soppa! Det är en underskattad maträtt, tror att det beror på att man inte testar men googla och du finner en hel "Soppvärld".
På fredag har jag tänkt att vi ska ha kreolsk fläskfilegryta. Finns nog en uppsjö av recept men jag bifogar mitt om någon dag.
Inköpslista kommer senare i dag.

Ha en fortsatt härlig söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar